Monday, August 27, 2012

Ärenden

Min vardag är så inrutad att man skulle kunna tro att det går en räls från Vasastan till Gärdet som är omöjlig att kliva av. Oavsett om jag transporterar mig med cykel, bil eller buss är min väg i stort sett densamma. Desto roligare är därför de gånger jag lyckas slita mig från rälsen och ta andra vägar.

I dag hade jag bilen till jobbet och ingen tid att passa hemma på kvällen. Resten av familjen skulle ändå inte vara hemma före åtta. Ett utmärkt tillfälle att uträtta ärenden i city således. Eftersom klockan var närmare halv sju hade stockholmstrafiken lagt sig och det fanns gott om billiga parkeringar mitt i stan.

På en timme hann jag med allt jag skulle med god marginal. Det är ingen trängsel i butikerna mellan halv sju och halv åtta på kvällen kan jag meddela. På ett kick var jag därefter hemma utan att ha drabbats av vare sig bilköer, parkeringskaos eller trängsel.

No comments: