Tuesday, July 5, 2011

Varsel

I dag fick jag ett varsel. Inget dramatiskt sådant, utan ett vanligt hederligt.
Efter middagen tog maken, jag och Lilla O en promenad. På vägen utanför Sabbatsberg ser jag två unga kvinnor komma gående. "Det ser ut som B" tänkte jag, men insåg sedan att min vän B är betydligt äldre än den tjej som kom gående, som snarare var i tonåren än mitt i livet.
Vi promenerade vidare och på vägen hem fick Lilla O sin belöning i form av glass hos Josef på Odengatan. I den lilla butiken står en kvinna framför oss i kön och trots att jag bara ser ryggen far samma tanke igenom huvudet som tidigare under promenaden - "Det ser ju ut som B".
Min första tanke är att nu får jag väl ändå ge mig. Min nästa tanke är, banne mig det är faktiskt hon. Vilket det också var.
Förr hände det titt som tätt att jag fick den här typen av varsel, men nu var det minst tio år sedan. Företeelsen är otroligt intressant och en liten liten inblick i hur mycket vi inte vet och förstår.

No comments: