Wednesday, October 5, 2016

The Light Phone

Jag befinner mig tillsammans med 100 unga människor på Manhattan och borde älska det, men vill inget annat än åka hem. Kanske har jag någon gång i livet uppskattat att träffa nya människor och att slänga mig in i diskussioner med främmande personer, men det var i sådana fall så länge sedan att jag inte kommer ihåg.

Måhända beror min motvilja på att alla är 25 år yngre än vad jag är och jag inser att de är än mer ointresserade av mig än vad jag är av dem. Jag hoppas åtminstone att jag skulle ha ansträngt mig mer om jag hade mer gemensamt med församlingen i fråga. Syftet med arrangemanget är att visa upp en ny produkt - The Light Phone. En produkt som sluter cirkeln och söker sig tillbaka till det ursprungliga syftet med telefonen, att ringa på. Man förstår att man måste vara född efter mobiltelefonens inträde på marknaden för att tycka att det är coolt.

Enda anledningen till att jag är här är att tillställningen äger rum i våra lokaler på jobbet och någon måste vara närvarande. Tyvärr var alla yngre medarbetare, som skulle kunna ha haft något intresse i att vara här, upptagna med annat. Så här befinner jag mig nu. I Soho tillsammans med massor av coola människor och gratis öl och vin . Och vill bara åka hem.

No comments: