Friday, September 9, 2016

Studiebesök

Kontoret där jag jobbar ligger i västra Soho, vilket innebär att jag tar shuttle från Grand Central till Times Square och vidare med 1:ans tunnelbana till Houston Street.  Maken arbetar fyra dagar av fem i Queens och en dag i Empire State Building på Manhattan. 

I veckan hade jag ett möte klockan 10 i Midtown samtidigt som Maken hade sin dag på kontoret i stan, vilket gav mig ett tillfälle att komma på studiebesök i Empire State Building. När Lilla O besöker pappas kontor blir hon ärad med ett besök till högsta våningen. Mitt besök var mer spontant och jag fick nöja mig med 32:a våningen, vilket är förvånansvärt långt ner i byggnaden men ändå med makalös utsikt. 

Under mitt korta besök hinner jag även med att delta i obligatoriska Stretch & Flex. En daglig aktivitet på samtliga Skanskas alla arbetsplatser. Inte alls en dum idé och jag är imponerad över hur en så mansdominerad arbetsplats lyckas genomföra den. Fem minuters gemensamt stretchande i korridoren, inget märkvärdigt alls, men troligen för många den enda stretch de får. 

No comments: