Monday, March 7, 2016

Recap

Vad hände egentligen. Mer än en vecka har gått utan uppdatering från mig. Inte för att något inte har hänt. Inte heller för att något har hänt. Tiden har bara rusat fram och jag har inte hunnit med riktigt.

Några höjdpunkter från senaste veckan kan jag bidra med. Ett besök på Red Roaster i Harlem till exempel. Inte restaurangen, utan baren. Där spelas varje söndag livemusik av bästa sort. Publiken är lokal och mycket uppklädd. Det är något speciellt med att folk klär upp sig, särskilt när det görs med stil. Och det är något speciellt med att sitta ett par meter från bandet. Ber om ursäkt för dåligt ljus, men ljudet är riktigt bra och det är huvudsaken.


Dessutom har vi hunnit med ett besök på Whitney Museum i deras nya lokaler i Meatpacking district. Jag hade masat mig upp ur sängen med en riktigt besvärlig förkylning och kände mig egentligen inte alls mottaglig för någon form av konst. Vilket slöseri med pengar en dag som denna, tänkte jag tungt. Desto bättre kändes det när det visade sig att vår bank, Bank of America, bjuder sina kunder på entrén till Whitney första lördagen varje månad.  Efter museibesöket åt vi lunch på närliggande Café Gitane, vilket gav mig och maken tillfälle att diskutera huruvida cykeln Gitane är mer känd än cigaretten Gitane. Jag höll på det förstnämnda.



No comments: