Monday, March 21, 2016

Tidig morgon

När sonen var nyfödd var han, såsom många andra nyfödda, en mycket morgonpigg krabat. Sommaren 1994 vaknade jag fem varje morgon och hann leva ett halvt liv innan resten av världen behagade vakna.

I dag har jag haft samma känsla. Klockan 5.20 väcktes jag av maken för att köra honom till Westchester Airport. Han ska tillbringa några dagar i San Antonio, Texas. När jag 8:20 körde Lilla O till skolan hade jag varit vaken i tre timmar och inte bara hunnit med ett besök på flygplatsen utan även bakat mina första surdegslimpor på fem år och tagit ett smakprov till frukost.

Nu inser de insatta att jag omöjligt kan ha hunnit med att sätta en surdeg och färdigställa limpor på tre timmar. I ärlighetens namn påbörjades baket för fem dagar sedan, men idag kunde jag äntligen färdigställa projektet. Resultatet blev bra, men inte perfekt. Smaken är det dock inget fel på.

No comments: