Tuesday, February 5, 2013

Haggadah

+/- 0 Jag tror att jag behöver en plan.

I morse åkte maken till NYC på jobbresa, vilket innebär att även jag jobbar mer. Nu är klockan 23.15 och jag vet att jag måste gå och lägga mig omedelbart för att få de timmars sömn jag så väl behöver.

Jag orkar nog inte ens läsa min bok ikväll, vilket i och för sig är bra. Läsningen har kommit till det stadiet att jag börjar oroa mig för att den ska ta slut. Först tog det hundra sidor att komma in i den snirkliga historien, men sen tog det fart och jag har blivit djupt involverad i historien om en haggadah från Sarajevo.

Läs People of the Book av Geraldine Brooks den som vill veta mer. Jag tror att den här boken kom in i min bokhylla från min svägerska via min svärmot. Helt plötsligt fanns den där och jag njuter, förfasas och bedåras.

No comments: