Thursday, February 7, 2013

Torsdag kväll

Torsdag kväll är nog den bästa kvällen på hela veckan. Det är som da'n före dopparedan, man har allt gott framför sig och det mesta stöket avklarat. Fredag är jeans- och mysdag på jobbet. I alla fall för min del. På mitt jobb kan man ha jeans på sig alla dagar, men jag har en egen disciplin som säkerligen bara jag har noterat.

När inte maken är hemma tar jag ingen cappuccino på Brunkan innan jobbet, som vi annars brukar försöka hinna med. Men i morgon bitti ska jag och Lilla O dit eftersom hennes skola börjar först klockan nio.

På jobbet har jag bara två möten inplanerade och så ska jag gå hem tidigt. Lilla O har teater på fredagar som börjar 16.45 så senast kl 16 måste jag gå från jobbet. Det är en underbar anledning till att komma hem i tid en fredag. Efter teatern ska vi mysa med storebror och det är verkligen inget vi är bortskämda med. Honom ser man inte mycket av annars, om han inte vill låna bilen vill säga.

Men nu är det bäst att jag går och lägger mig så att inte dålig nattsömn grusar min sköna fredag.

No comments: