Tuesday, May 29, 2012

Annorlunda fredag

Ett av mina nyårslöften var att tillbringa en dag i Lilla O:s skola. Sedan länge hade jag i kalendern bokat in fredagen den 25 maj som den dagen. När det väl var dags var det naturligtvis inte alls en lämplig dag, men jag satte på mig skygglapparna och ignorerade allt jobb som pockade på.

Jag kan verkligen rekommendera en dag i skolan. Företrädesvis när barnen fortfarande går på lågstadiet och tycker att det är roligt med föräldrar. Äntligen börjar jag få koll på de andra barnen i klassen och inte bara på de tjejer som brukar hänga här hemma.

På fredagskvällen fick vi besök av en av våra amerikanska vänner. Hon som har skrivit den bok jag tidigare har nämnt, om Stockholm på 1700-talet, har fått ett stipendium och tillbringar en vecka i Stockholm. Sist vi sågs var över en lunch i Dobbs Ferry och nu över en middag på Wasahof. Underlig känsla men ändå så självklart.

No comments: