Wednesday, May 23, 2012

Morgonpromenad

Första tiden i Silverdal arbetade jag inte och kunde då börja varje morgon med en promenad i den fridfulla och vackra omgivningen. Under förra vintern tog jag och en granne i Silverdal supertidiga morgonpromenader bara för att hinna med innan det var dags att åka till arbetet. Det var magiskt att ge sig ut klockan sex i vintermörkret och lagom nå fram till skogen då ljuset började ge sig till känna.

Sedan vi flyttade till stan har det inte blivit några morgonpromenader för min del. Istället har vi infört morgonrutinen med en kaffe på kvarterets café, vilket inte är så dumt det heller.

Men i morse var det äntligen dags. Klockan 6.45 mötte jag upp en kär vän ett par kvarter härifrån för ett varv (nästan, vi genade vid Rålambshovsparken) runt Kungsholmen. Morgonen var helt perfekt, med strålande solsken och endast en lätt bris. Exakt en timme senare var jag hemma igen och hann precis färdigställa mig själv och hänga tvätt innan det var dags att bege sig till jobbet med resten av familjen.

No comments: