Sunday, May 14, 2017

Ölprovning

Efter en skaplig vecka vädermässigt möts vi av hällande regn på lördagsmorgonen. Inte för att det kommer som en överraskning, vädret gör sällan det här, men det blir inte roligare för det. Speciellt inte om det finns planer för dagen som inkluderar utevistelse.

Min (maken är bortrest) plan för dagen är Captain Lawrence Brewing's Födelsedagsfest. Våra svenska vänner i Sleepy Hollow har tagit initiativet och samlat ihop ett gäng som tillsammans ska besöka vårt lokala mikrobryggeri. Man betalar en slant och får sedan provsmaka alla ölsorter detta lilla craft brewery har att erbjuda.

Förutom ölprovning bjuds det på underhållning i form av liveband och mat finns att köpa till. Bortsett från att vi på medelåldersvis klagar den höga volymen är det kul att komma ut och se en helt annan miljö och helt andra typer av människor än vi träffar på till vardags. Öl är inget jag kan hälla i mig mängder av, men de delar även ut små smakprov så att jag kan smaka mig igenom åtminstone några olika sorter. Den riktiga festivalkänslan infinner sig dock inte på grund av det makalös trista vädret. (Den hängivna festivalbesökaren mumlar nog något här om att regn är vanligare än solsken på de riktiga rockfestivalerna, men vad vet jag om det? Jag är inte en av dem)

Hela eftermiddagen går åt till öldrickning samt vimmel och dagen fullbordas med Inomhus-BBQ i Sleepy Hollow. Där slutar kvällen som vanligt med att vi diskuterar Trump vilket får oss alla känna som om undergången är nära för den västerländska civilisationen.

1 comment:

sdgdfhuoi3 said...

A sound mind is as vital as a healthy body. Mental health awareness is growing, emphasizing the importance of nurturing emotional well-being. Stress management, seeking support when needed, and practicing mindfulness are integral parts of mental health care. Just as we exercise our bodies, we must exercise our minds through relaxation techniques, hobbies, and self-reflection. Mental and emotional stability are pillars of a balanced, healthy life, for more info visit our webpage.