Wednesday, May 3, 2017

Filminspelning

Vår grannstad Hastings-on-Hudson drar in goda extrainkomster genom film- och TV-inspelningar. Om det bara är stadens goda marknadsföringsstrategi som har skapat denna hype eller om även stadens utformning bidrar vet jag inte.

Häromdagen var det åter fullt pådrag i staden.  På Broadway (som går hela vägen från Manhattan, rakt genom våra Rivertowns)  stod en hel rad med teknikbussar och när jag åkte genom staden fick jag ta del av hur det går till när man filmar folk som åker bil.

Tänk bärgningsbil, riggad med ett gäng kameror och softboxar, som drar en bil med ännu fler kameror på. Tyvärr var jag inte tillräcklig snabb för att ta bild på spektaklet. Dessutom vill jag inte verka sensationslysten så även om jag hunnit hade jag nog inte gjort det.

Med tanke på var teknikbussarna stod, tror jag att det var ytterligare avsnitt av TV-serien Divorce med Sarah Jessica Parker som filmades. Paret i serien bor på den gatan jag passerar de gånger jag promenerar från tåget. I dag när jag gick förbi var det dock idylliskt lugnt.

No comments: