Wednesday, November 16, 2016

Födelsedagsfirande

Min födelsedag inföll i år på en lördag, vilket ger tillfälle till att bli firad hela dagen. För min del började det traditionsenligt med te och presenter på sängen och därefter kaffe på Antoinette's. Efter kaffet var det dags för min första present, massage hos vårt lokala spa.

Är man som jag, stel som ett kassaskåp är det där med massage en blandad upplevelse. Speciellt eftersom maken vet hur stel jag är och hade beställt deep tissue massage åt mig. Trots att jag kände mig lite mörbultad efteråt, var helhetskänslan övervägande positiv.

Medan jag och maken var på spa hade Lilla O bakat en tårta som vi intog efter lunch. Sen eftermiddag begav vi oss in till stan för att äta mat och gå på opera, dagens andra upplevelsepresent. Kvällens föreställning var Jenufa, med musik av Leoš Janáček. Jag visste ingenting om denna tjeckiska opera innan, men den visade sig vara över förväntan. Vacker musik och gripande historia. Inte den vanliga man-möter-kvinna-kvinnan-dör-historien.

En perfekt födelsedag helt enkelt.

No comments: