Thursday, July 7, 2016

Avresa

För första gången på elva månader ska jag och Lilla O bege oss till Sverige. Vi åker alla tre, men maken åker hela tiden så för honom är det ingen stor sak. Eller rättare sagt, vi åker alla fem. Katterna ska nämligen också med. Att det är lätt att flytta katter från Sverige till USA, vet vi. Nu återstår att se om det är lika lätt åt andra hållet.

Jag är spänd av förväntan inför hur det ska bli att möta Stockholm igen. Troligen kommer jag inte uppleva något alls utan bara jacka in i min gamla tillvaro utan att blinka. Men det lovar jag att återkomma om.

Lilla O ska vara i Sverige i fyra veckor, vi andra bara i två. Som vanligt är det en kamp mellan att ha en rimligt stor resväska och att få med sig det man tror sig behöva. Min erfarenhet är att jag alltid saknar något, men å andra sidan är det alltid ännu fler saker jag egentligen inte behöver.

Hur man packar säger nog en del om hur man är som person. Maken är självklart exemplarisk i sin packteknik.




2 comments:

Unknown said...

Attans då missar vi nog varandra. Vi åker till Spanien på söndag och är borta i elva dagar. Vi får ta igen det i september istället. Hälsa familjen! Kram Lena

Kina Paulsson said...

Typiskt, Lena, men vi får som sagt ta igen det i september. Hälsa så mycket du också! Kram