Monday, May 9, 2016

Helg på Manhattan

Det går inte så bra med mina uppdateringar. Av någon anledning får jag inte ändan ur, trots att det som vanligt händer massor av saker som jag kan skriva om.

Som att vi i lördags var på Alumnitillställning med Handelshögskolan på restaurang Aquavit på Manhattan. Vi gick med en kollega till maken och hans fru vilka visade sig vara de enda jag kände sedan tidigare, förutom en styrelseledamot från min gamla arbetsgivare Stim som är New York:s nya generalkonsul. Styrelseledamoten alltså, inte Stim. Tveksam syftning i den meningen.

Roligare var det på söndagen då vi besökte The Met Breuer för första gången. Deras utställning Unfinished works är makalös och kan varmt rekommenderas. Som tur var köpte vi medlemsskap för den här utställningen måste vi komma tillbaka till. Alldeles för mycket att ta in på en dag.

Lika roligt var det att stöta på fenomenet Eva och Adele på museet. Tack vare internet kan man snabbt få reda på allt man behöver om intressanta saker man ser.

No comments: