Tuesday, May 17, 2016

Balett

Efter en logistisk planläggning värdig en transportplanerare på Schenkers är vi på väg till Manhattan en fredag kväll. Till skillnad mot en transportplanerare har jag dock inte bara planerat, jag har även genomfört alla transporterna. Så även denna sista sträcka, utmed Saw Mill River Parkway mot city.

Jag är därför en aning trött när vi väl har tagit oss igenom alla köer på infarterna och låter parkera bilen i ett garage. Några kvarter i vimlet på Manhattan piggar dock upp den tröttaste och jag känner mig snabbt laddad igen.

Lilla O fick ett besök på New York City Ballet i födelsedagspresent och vi ska nu få ta del av hennes present. Föreställningen heter All Robbins och består av två separata akter, Dances at a  Gathering och West Side Story Suite, båda koreograferade av Jerome Robbins.

Såsom den ballerina hon är, sitter Lilla O klistrad med blicken vid dansarnas steg. Själv njuter jag mer av helheten än av detaljerna. Båda akterna får med beröm godkänt och vi lämnar föreställningen mätta på dans men mycket hungriga för övrigt.

Så många gånger har vi sökt efter ett snabbt, trevligt och bra ställe i närheten av Lincoln Center utan att riktigt hitta rätt, men äntligen trillar vi på det. Indie Food & Wine kan jag rekommendera om man vill äta snabbt och lätt innan eller efter en föreställning. Det ligger lite undangömt men perfekt nära Lincoln Center.

No comments: