Sunday, January 20, 2013

Helg i stan

-1,2 kg var resultatet av en veckas normalätande jämfört med julhelgens excesser. På något sätt lyckades min man få det till att hans viktnedgång på 0,3 kg var bättre än min, jag lyckades aldrig förstå varför. Men, men, vissa saker är bättre att bara låta rinna av.

Helgen har för övrigt varit full av aktiviteter. Vi valde att inte åka till landet på grund av att vi var bortbjudna på lördagskvällen. Nu blev middagen inställd på grund av sjukdom, vilket slutade med att vi bjöd hem den friska delen av familjen till oss istället.

I går köpte vi nya skidkläder till Lilla O och i dag har vi letat efter detsamma till oss själva. Det gick inte lika bra, vilket kanske var lika bra det. Skidkläder är inte det billigaste man kan köpa. Jag har i och för sig ett fullt fungerande set, men det känns inte riktigt alpaktigt och eftersom vi beger oss till l'Alpe d'Huez på sportlovet skulle det vara kul med lite snitsigare utrustning. Vi har några veckor på oss så vi får se hur det blir med den saken.

Slutligen har vi sett alla tre delar av serien om Jan Stenbeck. Främst intressant som historiskt dokument. Hans resa som affärsman började ungefär samtidigt som min medvetenhet om livet vaknade, någonstans där i mitten av åttiotalet. Jisses så man såg ut och så underbart stora mobiltelefonerna var.

No comments: