Sunday, August 28, 2011

Back up

Som jag tidigare nämnt har vi ett eminent back up system via en Time Machine, eller om det är back-upen som kallas Time Capsule. Sak samma, det är i alla fall samma pryl. I och med denna låda som även fungerar som router görs regelbundna back uper på datorn. Något jag hade stor glädje av när hårddisken kollapsade för en tid sedan.

När jag nu har en ny dator skulle jag enkelt kunna föra över allt från min gamla dator till den nya, via denna Time Capsule/Time Machine. Men precis då händer det som inte ska hända. I morse när vi vaknade var vår internetuppkoppling totalt död. Till slut lyckades vi spåra det till att vår Time Machine/Time Capsule hade tagit en time out på obestämd tid under natten.

Som tur är har jag allt kvar i min gamla dator och vi kan fortfarande använda oss av de gamla ägarnas router. Vi sitter således inte i sjön. Men ganska nära strandkanten.

No comments: