Wednesday, September 12, 2012

Tomt i huset

På bara några veckor har vi blivit två personer mindre här hemma. Först var det Stora Lilla F som flyttade ner till Lund. Hon hade i och för sig inte bott hemma på många månader, men hon bodde i alla fall bara en kvart härifrån. Nu planerar hon inte att komma hem någonting innan jul.

Sen har det tagit slut mellan sonen och hans flickvän sedan tre år tillbaka. Hon som varit som en extra dotter här hemma. Det känns tomt och lite underligt. På samma sätt som jag saknade mina tidigare svärföräldrar som var som familj under så många år, saknar jag nu min lilla före detta svärdotter.

Men så är det här i livet. Människor kommer och går. Vissa dyker upp i ens liv igen när man så minst anar det, andra träffar man inte mer. De betyder inte mindre för det.

2 comments:

Anonymous said...

Betyder inte heller att du får en färre läsare.

Kram C

Kina Paulsson said...

Det gör mig glad!

Stor kram