Wednesday, September 26, 2012

Söndag på landet

I helgen hade vi min exmakes nya fru på besök. I vår moderna värld är allt möjligt och för oss är det helt naturligt att min före detta mans nya fru tar med sig sina två små barn och tillbringar en söndag med oss på landet.

Uppgiften för dagen var trädgårdsskötsel. Är det något jag inte kan så är det trädgårdar och är det något nya Fru W kan så är det just det. Som vanligt sken solen i Höl, trots meteorologernas (hur svårt var inte det ordet att stava till?) regnvarningar. Hela dagen stod vi i myllan, ryckte ogräs och grävde bort rötter. Fantastiskt roligt, än så länge i alla fall.

Samtidigt underhöll stora sonen sina tre småsyskon med burken, fotboll, last man standing och andra utelekar. Min ohängde som ger mig så mycket huvudbry glimrar ibland till så att man blir alldeles mållös.

No comments: