Sunday, August 9, 2009

Avslut

Vår flytt tillbaka till Sverige har gått som smort. Inga problem med tullen, flyttlasset kom när det skulle och vi behövde inte bo i flyttröran. Nu bor vi i och för sig i en flyttröra. Vi har nämligen fler saker än förvaringsutrymmen. Tids nog ska vi nog få ordning på det också.

Det är intressant att se hur våra olika personligheter speglas i hur vi packar upp. Magnus är mycket fokuserad och metodisk. En kartong, ett hörn och ett rum i taget. Jag packar upp tre kartonger på en gång. Lite här och lite där beroende på var jag befinner mig i rummet. Mitt sätt kan verka lite rörigt om man dyker in i det mitt i, men i slutändan är resultatet nästan detsamma.

Detta kommer att bli mitt sista inlägg på ett tag. Så småningom kanske jag får något nytt intressant att skriva om och återupptar denna blogg. Eller kanske jag börjar på en ny, helt annan, mer anonym.

Stort tack till er alla som har orkat läsa mina inlägg och stort tack för alla uppmuntrande ord. De har betytt enormt mycket för mig.

4 comments:

Anonymous said...

Än en gång ett varmt tack kära dotter för alla trevliga stunder vi haft med dina bloggar! Men allt har sin tid - nu stundar en ny epok i ert liv - nya skolor, ny miljö, nya kompisar och framförallt för dig själv nya utmaningar och nya spännande möjligheter.
Stor kram
din mamma
Bengt hälsar och instämmer

Anonymous said...

Oh vad jag kommer att sakna dina inlägg. Det har verkligen varit underbart roligt att följa ert liv "over there". Snälla fortsätt blogga!

Stor kram
Annette

PV said...

Du har skrivit så levande, bildrikt och öppet, det har varit en mycket trevlig vana att följa din blogg!

(Får vi komma på housewarmingen nu då?)

/Per Vidar

Anna said...

Det känns tomt att inte kunna läsa om er längre. Men jag förstår. Hör av dig om du börjar skriva om något annat om än hemligt! Lycka till i nya huset och vi kanske kan ses till jul när vi är i Sverige? Kramar och hälsa hela familjen!