Det mest intressanta hände på AT&T-butiken där vi köpte våra mobiltelefoner och vi nu besökte för att säga upp vårt 2-årsabonnemang i förtid. Följande utspelas:
Expediten: Om ni vill säga upp ett abonnemang måste ni ringa kundtjänst. Det är inget vi hanterar här i butiken. Men ni kan få ringa till kundtjänst härifrån.
Magnus ringer kundtjänst från butikens fasta telefon.
Kundtjänst: Eftersom ni flyttar utomlands har ni rätt att säga upp avtalet i förtid utan avgift. Ni behöver bara besöka närmaste AT&T-butik så ordnar de det.
Magnus lägger på luren och berättar för expediten vad kundtjänst hade sagt.
Expediten: Det stämmer inte och jag har inte hört att personen sa så.
Eftersom vi vill behålla våra telefoner under semestern lämnade vi den trevliga men något ohjälpsamma expediten åt sitt öde. Vi provar i en annan butik i Californien senare istället.
1 comment:
haha, ja vad säger man. Det är ju precis så det är! Lycka till med allt!
Post a Comment